MILUŠKA BALOUŠKOVÁ, roz. ŠAREŠOVÁ



* členkou souboru DS Čelakovský se stala v roce 1994, kdy na popud svého učitele ze strakonické průmyslovky přišla okusit prkna, která prý znamenají svět

* jako jediná z tehdejší pětice studentek pokračovala v divadelním kumštu i po absolvování střední školy a do souboru se dokázala vrátit i po mateřské dovolené

* herečka, která díky svému talentu dokáže ztvárnit charakterově rozmanité postavy, byla zprvu obsazována do rolí mladičkých naivek

* za své herecké výkony byla nejednou oceněna na postupových divadelních přehlídkách

* po divadelní sezóně 2012 - 2013 soubor opouští

DIVADELNÍ ROLE :

členka veslařského klubu v operetě Podej štěstí ruku (1995)  -
ve své první roli se představila v němé roličce členky veslařského klubu, která společně s dalšími studentkami dotvářela choreografii známé operetky


druhá dáma v operetě Uličnice (1996)  - maličkou mluvenou roli v podání druhé dámy si užila pouze při premiéře, neboť byla posléze ve své roli ze zdravotních důvodů nahrazena Janou Schertlerovou

Maruška v pohádce Sůl nad zlato (1997)  - v této inscenaci pohádky, kde ztvárnila povahově velmi jemnou nejmladší královu dceru Marušku, si  poprvé pořádně užila prken znamenajících svět. Původně měla střídavě alternovat s Bohuslavou Hradskou, ta však obdobně jako Miluška v roce předcházejícím ze zdravotních důvodů vynuceně z alternace odstoupila. Ani Miluška však plný počet představení neabsolvovala kvůli úrazu nohy a pohádka byla nakonec přeobsazena.

Heda v komedii U pokladny stál (1998)  - zahrála si dceru komerčního rady Pěny, která se zaplete s primářem Markem, kterého ztvárnil Václav Slanař. Uvedené představení bylo na určitou dobu jejím posledním, neboť vstoupila do svazku manželského a užívala si chvil mateřské dovolené.

 
Schovanka Andělka v Ženě v trysku století (2000)  - zahrála si v části nazvané "Žena obrozená" roli naivního mladého děvčete, jež dá přednost komediantům před svým nešťastným snoubencem Toníčkem. V představení vystupuje poprvé pod režijním vedením Jirky Zikmunda.

Růženka v pohádce Mluvící prsten (2000)  - publiku se představila v roli vesnického děvčete, kde si opět zahrála roli naivky, pro níž byla zřejmě ve svých hereckých začátcích předurčena.

Laura v Příbězích z Dekameronu (2001)  - v roli nejmladší z žen a dle scénáře ještě panny, překvapila svou hereckou všestranností, kdy divadelně vyzrála v herečku schopnou přesvědčivě ztvárnit stesk, bolest a lítost.

Princezna v pohádce Kašpárek doktorem legrace (2002)  - postavu princezny alternovala společně s Markétou Mrázovou, neboť princezně prostě kulatící se bříško neslušelo. Na krátkou dobu se proto z důvodu mateřství odmlčela.

Gulinari v báchorce Strakonický dudák (2004)  - po návratu z mateřské dovolené se objevila v menší roli dámy na dvoře Zuliky a také jako jedna z lesních pannen, tedy v rolích, v nichž o svém talentu příliš přesvědčit nemohla.

Matka v Procházkově komedii Klíče na neděli (2005)  - ve své první roli se Scénou mladých se představila v roli panovačné matky Jindřicha. Její návrat na divadelní prkna byl vskutku excelentní, neboť svými hereckými zkušenostmi i skvělou osobnostní dynamikou dodala hře zvláštní náboj. Jí zosobněná postava matky nesla prvky autentičnosti skutečně jednající postavy.

Maggie Scottová v komedii Lhářka (2006)  - poprvé ve hře vystupuje jako partnerka komediálního Míry Hadraby a v osobě Maggie, kamarádky hlavní hrdinky hry a zároveň navyklé alkoholičky, dokáže udržet figuru inscenované postavy, čímž skvěle nahrává komediálnímu rázu svého partnera.

Víla v pohádce Trampoty vodníka Šmajdy (2006)  - v uvedené pohádce se opět vrací na divadelní prkna v postavě víly, v níž nemá prostor přesvědčit o svých hereckých dovednostech a stává se pouze součástí pohádkového příběhu.

Nevěsta Rachel v Úžasné svatbě (2007)  - v komedii ztvárnila roli nevěsty, jež je ve svůj svatební den podvedena nastávajícím ženichem. V postavě Rachel dokázala odhodit jí často přisuzovaný charakter naivky a na jevišti se změnila v ráznou a důraznou nastávající mladou paní.

 
Elisabeth ve hře Opuštěnost
(2008)  - v tomto titulu ztvárnila vážnou roli utiskované ženy poznamenané řadou životních nepříjemností, která navíc musí neustále odolávat útokům ze strany své sestry i matky. Za přesvědčivě odehranou postavu Elisabeth byla na divadelní přehlídce Třešťské divadelní jaro v roce 2008 oceněna čestným uznáním.

Tereza v komedii Muž sedmi sester (2009)  - v roli nezaměstnané Terezy vedle celkově hodnotného divadelního projevu odehrála i nezapomenutelnou scénu s punčocháči, což ji vyneslo na Dačickém kejklování 2009 k individuálnímu ocenění za herecký výkon.

Yvonna v komedii Opravdové štěstí (2010)  - jako partnerka Míry Hadraby, který v uvedeném titulu odehrál opět komediální postavu, mu skvěle herecky sekundovala v podání uplakané a neustále jej sekýrující manželky. 

Mathilda v komedii Švagřičky (2011)  - i v uvedené komedii ztělesnila roli manželky Yvana v podání Míry Hadraby. Díky svým divadelním zkušenostem a důvtipu ji dokázala postavit do roviny podezíravé partnerky velmi odlišné od projevu manželky z předešlého titulu hry. 

Služka Cornelia v komedii del´arte Dámský krejčí (2012)  - zde vytvořila skvělou postavičku ztřeštěné služky, jež z lásky ke svému pánovi, doktoru Moulinotovi, dokáže obrátit koloběh každodenního života v domě pánově vzhůru nohama. Postavu služky pojala ve velmi komediálním rázu, obohaceném o množství jí vlastních gagů i o skvěle postavenou zastřenou intonaci hlasu. Takřka profesionálně odvedený pohyb po jevišti, skvělá práce s rekvizitou i fantastická artikulace nadchly obecenstvo natolik, že její výstupy patřily k divácky nejžádanějším.

Denisa zvaná Tygřice ve hře Mandarinkový pokoj (2013)  - tentokráte se představila jako dominantní a sebevědomá mladá žena, jež jde nekompromisně za svým cílem. Ve ztvárněné roli využila nejen své fyzické půvaby, ale především herecké zkušenosti - skvěle načasované dějové zvraty podpořené dynamičností pohybu a výtečná artikulace dodávaly povídce úžasný divadelní náboj.   
 





 



ZPĚT NA SEZNAM