*
jeden z původních členů Studentské
scény, z
níž vzešla současná Scéna
mladých
* do souboru přišel jako mladistvý bez
jakýchkoliv
hereckých zkušeností a během několika
let se
vypracoval mezi nejvýraznější
herecké
tváře souboru
* přestože umí herecky ztvárnit
rozmanité
charaktery postav, nejbližší je mu
komediální styl, v němž dokáže
díky
skvělé artikulaci, práci s rekvizitou, pohybu na
jevišti a především schopnosti
okamžité
improvizace předvést excelentní
komické
výstupy, jež často přivádějí
diváky k
záchvatům smíchu
*
zprvu hrával ve stínu svého spoluherce
Ondry
Kokošky, ale herecká příležitost
Jimmyho v
Hanequinově Lhářce jej vynesla mezi
uznávané
stálice souboru
*
po jednoroční herecké pauze způsobené
pracovními povinnostmi mimo místo
svého
bydliště se do souboru vrátil v poměrně
malé roli
fotografa Alexe v Atkinsonové Opuštěnosti a
záhy
se stal nejvytíženějším hercem nejen v
domovském souboru, ale i ve volyňském
divadelním
souboru Piki
* aby
se stal opravdu dobrým hercem, mu v současnosti
chybí už
jen málo - větší ukázněnost
v
divadelním projevu a důsledná soustředěnost se na
vlastní výkon
*
snad s vědomím, že pro Scénu mladých již nemůže
více divadelně přinést, přechází po
sezóně 2012 - 2013 k nově vznikajícímu
volyňskému souboru Vodvas DIVADELNÍ
ROLE :
Petr ve hře
Útěky (2003) - ve
své první roli se představil jako
bojácný,
ale vychloubačný mladík Petr, jež je pro
přijetí
do party schopen krást i vraždit. Ve své
herecké
prvotině podal nevýrazný výkon,
možná
však i proto, že přisouzená role byla i
scénáristicky daleko za projevy
hlavních hrdinů.
Uchuchul v
Drábkově hře Jana z parku (2004) - také
další herecký part
příliš
nepřesvědčil o Mírových hereckých
kvalitách. Zde se představil taktéž v
menší
roli postavy Uchuchula, jež hlavní hrdince hry
nabízí neopětavanou nabídku k sňatku.
Stejně jako
v jeho herecké prvotině se souborem nedokázal ze
ztvárněné postavy vymáčknout
více
pověstné šťávy. žárlivý
manžel v komedii Klíče na neděli (2005) - i
v uvedené komedii zahrál ve stínu dvou
hlavních hrdinů hry. Přesto si dokázal z poměrně
malé role žárlivého manžela vytvořit
osobitou
postavu bijce, jež si vyrovnává účty
se
svým sokem. Role zhrzeného manžela
Mírovi již
typově sedla a dokázal v ní plně
využít své
dosavadní herecké schopnosti.
Jimmy Scott v komedii
Lhářka (2006) - přestože
i ve své čtvrté hře nastudované se
souborem
vystupoval ve vedlejší roli Jimmyho Scotta,
dokázal díky svému
komediálnímu
pojetí postavy předvést daleko
hodnotnější
výkon než hlavní hrdina hry. Zde
poprvé představil
svůj osobitý komediální talent a
především jeho nezapomenutelný
výstup s
krajícem chleba patří zcela zaslouženě do
studnice
pokladů domácí divadelní
scény. Však
si jeho výkonu všimla i porota
Třešťského
divadelního jara a ocenila jej čestným
uznáním za ztvárnění role
Jimmyho.
fotograf Alex ve hře
Opuštěnost (2008) - po
roční divadelní přestávce se do
souboru
vrátil v postavě fotografa Alexe, jež usiluje o ruku
hlavní hrdinky hry. Na rozdíl od
předešlé
hry zde ztvárnil poměrně vážnou postavu
fotografa.
Přestože tentokráte neměl prostor pro
komediální
ráz, i v této postavě si dokázal
nalézt
svůj vlastní styl, jež přesvědčivě a přesně držel po
veškeré své výstupy.
Škvor v komedii
Muž sedmi sester (2009) - snad
nejlepší divadelní role i
výkon, jež
předvedl v barvách Scény mladých.
Poprvé
dostává roli hlavního hrdiny hry,
který
dává v sázku počestnost sedmi sester
Kostkových. Podal vskutku excelentní
výkon
podpořený výraznou dynamikou postavy a
skvělým
pohybem na jevišti. Přestože z úst poroty
Dačického kejklování směřovaly
směrem k
režii náznaky o přeobsazení jeho postavy
údajně
komičtějším Petrem
Záleským, režisér
tyto námitky neakceptoval. Možná také
proto nebyl
Míra za svůj předvedený herecký
výkon
oceněn. učitel Jean v komedii
Opravdové štěstí (2010) - v
postavě utiskovaného manžela své
divadelní
partnerky Milušky Balouškové se
dokázal
skvěle herecky porvat se svými tragikomickými
scénkami. Předvedl rozmanitou plejádu
divadelních
výstupů, v nichž vystupoval zcela přirozeně a přesvědčivě
při
neustálém
střídání výjevů
komického rázu a situací
vážného
charakteru. Na Dačickém kejklování
2010 obdržel za roli Jeana čestné
uznání.
advokát Yvan v
komedii Švagřičky (2011) - podruhé
v řadě si zahrál manžela své divadelní
partnerky
Milušky Balouškové,
tentokráte však
v roli podvádějícího muže.
Také v tomto
divadelním kusu předvedl skvělý
herecký
výkon podepřený o výraznou dynamiku
pohybu i dle
situací neustále se
měnící hlasový fond a artikulaci. Za
roli advokáta Yvana obdržel na Dačickém
kejklování 2011 čestné
uznání.
mimozemšťan v
komedii Zelňačka (2011) - v
téže divadelní sezóně vypomohl
divadelnímu
souboru Čelakovský v zajímavé roli
mimozemšťana. Přestože celý prvý
výstup
mimozemšťana se odehrává pouze v
gestikulacích, dokázal si najít
vlastní
projev sdělení skutečností tak, že
diváci dokonce
žehrali, že takto negestikuloval po celé
představení (od
druhého výstupu již slovně komunikuje). Opět
předvedl
velice komický výkon podložený
navíc o
jakousi dětinskou zvědavost a neposednost, kterou si jako
mimozemšťan s sebou
přináší na planetu Zemi.
otec Joseph v komedii Alaina
Reynauda-Fourtona Monsieur Amédée
(2011) - v
jedné divadelní sezóně nastudoval
trojici her,
tentokráte s volyňským souborem Piki Volyně, kde
si pod
režijním vedením Jirky Zikmunda zahrál
roli otce
Josepha. Výrazným hereckým
výkonem
dokázal posunout divadelní postavu
jiným a
komičtějším směrem, než původní
představitel
postavy Josepha.
doktor Moulinot v komedii
del´arte Dámský
krejčí (2012) - s
postavou hlavního hrdiny hry, jež
ukrývá před
manželkou a tchyní své četné nevěry v
pronajatém krejčovském salonu, se opět
vypořádal
skvěle díky své osobité komičnosti a
dynamice
projevu. Navíc stavba hry a řada neustále se
měnících situačních scén
nahrávala
jeho divadelnímu projevu, k němuž si
přidává řadu
vlastních improvizujících prvků.
Však mu
také odborná porota XII.ročníku
Dačického
kejklování udělila cenu za herecký
výkon,
údajně nejvýraznější z
celé
divadelní přehlídky.
Roger alias
Beránek v komedii Mandarinkový pokoj
(2013) - i v jedné z
povídek Thomasovy komedie podal naprosto
profesionální výkon
podložený přesným držením charakteru
jednající postavy, která
přináší do děje řadu
překvapivých zvratů. Ač tentokráte
neztvárnil komickou figurku, v projevu
psychopatického člověka zvládl dokonale udržet
dějové napětí až do překvapivého
závěru povídky.