Gala
Ondra
KOKOŠKA
Galová
Jana
WELSEROVÁ
Milhaun
Ruda
OBERFALCER
Špejle
Renáta
STARCOVÁ
Jana
Petra
SALÁKOVÁ
Holčička Poseidonna
Žaneta
VLČKOVÁ
Haš
Kamila
KLIMEŠOVÁ
Uchuchul
Míra
HADRABA
Promítač (a
také Siamští)
Erika
MADOVÁ
Komorná (a
také černý šerif)
Lenka
VONDRÁKOVÁ
Černý
šerif (také Lojza a starý herec)
Josef SMETANA
Jana (po letech)
Helena
CHÁROVÁ
Režie
představení se opět ujal Václav
SLANAŘ,
jemuž režijně jako host vypomáhal
zkušený Jiří
ZIKMUND. Text sledovala a ve své první
roli - Jany (po letech) - se objevila Helena
CHÁROVÁ. Hudbu skvěle
vybral, sestavil a pouštěl Jarda
HOLFELD
(a to ještě v průběhu představení
dokázal
zahrát živě na flétnu). Světelný park
v
domácích podmínkách
obsluhoval Karel
BULÍN,
jehož na zájezdových představeních
zaskakoval
laicky sám režisér představení.
Vzhledem k
množství přeměn a použitých rekvizit ve hře byla
zapotřebí inspicientka, jejíž funkce se zhostila
Olina
ZIKMUNDOVÁ.
PŘEHLED
ODEHRANÝCH
PŘEDSTAVENÍ
DATUM |
MÍSTO
PŘEDSTAVENÍ |
POZNÁMKA |
2.březen
2004 |
Sál
Na Nové ve Volyni |
předpremiéra
představení pro školy |
6.březen
2004 |
Kulturní
zařízení Dačice |
soutěžní
představení v rámci přehlídky
"Dačické kejklování" |
9.březen
2004 |
Městský
dům kultury Strakonice |
premiéra
představení |
31.březen
2004 |
Městský
dům kultury Strakonice |
repríza
představení |
8.duben
2004 |
Městský
dům kultury Strakonice |
dvojpředstavení pro
studenty SŠ |
Soutěžní
představení na Dačickém
kejklování 2004
sledovala odborná porota ve
stejném složení jako v
předcházejícím roce, tedy
Milan Schejbal, Vladimír Zajíc a Marie
Kotisová. Ve svém zhodnocení
poukázala na
čitelný rozdíl mezi loňským
vystoupením a představením
letošním a
zhodnotila jej jako těžko
stravitelné představení z pohledu
diváka (často se
ztrácí v ději),
navíc s nejasným koncem.
Největší kritika
však šla na hlavu režiséra, neboť
jednotlivá situační
vyústění
(zejména v postavě Jany) měla být v
režijní
práci, nikoliv v textu, který hercům
tentokráte
moc nepomáhal. Jediným pozitivem
přehlídky z
hlediska souboru bylo čestné uznání za
herecký výkon, jež
porota
udělila Kamile Klimešové "za
ztvárnění postavy Haše".
Nastudování
hry Jana z parku
skončilo výčtem pěti odehraných
představení, přestože bylo ještě jedno z
dalších s dostatečným předstihem
nasmlouváno a potvrzeno. Šlo o účast
souboru
na Mezinárodním
festivalu v Dražíči na Písecku, jež se
konal u příležitosti vstupu České republiky
do Evropské unie (1.května 2004). Jeho
náplní bylo
mezinárodní
setkání mladé
generace v oblasti kultury.
Pikantností vystoupení bylo,
že hra byla odvolána z pořadu festivalu
asi deset
minut před začátkem
představení. Herci již byli oblečeni a nalíčeni,
veškeré rekvizity připraveny,
čekalo se jen na ukončení
předcházejícího
programu. Důvodem odvolání a
následného
zrušení vystoupení byl
vydatný
déšť, který
ohrozil vystoupení
v přírodním
amfiteátru a tudíž přeložení
tamních
vystoupení do místního
kulturního domu, kde
mělo naše představení probíhat.
OHLASY NA
PŘEDSTAVENÍ
"Text
se silným literárním
nábojem a
impulsy čerpajícími z mnoha
sfér
humanitního a historického odkazu.
Převést zážitek z četby,
z představ
vyrůstajících uvnitř šedé
kůry
individuální osobnosti na jeviště
není
snadným úkolem, a i když jsem text viděl
inscenovaný několikráte, nikdy
nepřesáhl,
nevyložil či nedostál předloze. Můj
osobní názor je, že převést
literární jazyk textu Jany do jazyka divadla je
dost nesnadné, že interpretace vždy zůstane mnohé
dlužna
(popis nahradí obraznost;
metaforičnost vykvete na úkor pouhé sdělnosti
etc.) a že
je spíše ke čtení než
ke hraní. Nicméně mladé divadlo ze
Strakonic,
které už loni zaujalo podobnou
výpovědí odkazující
k dnešku -
k tomu, v čem se pohybujeme, co
víme, ale možná s tím faktem
ani
s vědomím, že víme, nic
neděláme –
se pokusilo ukázat, že nezanedbatelná
část
nové generace není polapena do sítě
thymolinových úsměvů doporučovaných
sto
padesáti lékaři ze sta, ani banalit
žlutých rybiček, ani ... vždyť si to umíte
dosadit sami.
Že jde o směřování a
snahu hodnou řádu Impéria je zřejmé,
ale
stále ještě schází
přemostění mezi
potřebou chci říci, a dokázat, mít
nástroje
moci to říci. Mají
sice nedostatky v hereckých
prostředcích, ale jde o
snadno a rychle
odstranitelné návyky řečové, včetně
řeči těla,
tedy významové a parazitní
gestiky. Mnozí již umí neříkat pouze
text, ale i
jeho obsah, včetně motivace a
zhodnocení své situace jako postavy, ale
zatím
jsou či působí v situacích
osamoceně. Závažnější výtka
se
týká režie, neboť základní
aranžování, tedy
náznak situace je zřejmý, ale její
významové provedení
v mizanscéně
pokulhává. Možná jde o řemeslo,
možná o
vyložení, možná .... ale každopádně se
lze těšit, že se opět setkáme."
( Vladimír
Zajíc,
Amatérská scéna 2004, číslo
2, str.14 )
"Jediný
Haš sděloval
postavu, ostatní přicházeli a
odcházeli, aniž by
měli plasticitu, tzn., nedokázali navázat vztahy
s
ostatními." ( Milan Schejbal, rozbor
představení )
"Není dobře čitelné, co si postava
myslí,
vystupuje pouze sama za sebe. Chybí mi klíč,
chybí
mi kód, proč tam ty postavy vůbec jsou." ( Marie Kotisová,
rozbor představení )
FOTOGALERIE
PLAKÁT
K
PŘEDSTAVENÍ KE STAŽENÍ
PROGRAM K
PŘEDSTAVENÍ KE STAŽENÍ
OCENĚNÍ
ČLENŮ SOUBORU
ZPRÁVY Z
DENNÍHO TISKU
( Listy Strakonicka ze
dne 20.února 2004, foto repro LST )
( Listy Strakonicka ze
dne 21.února 2004, text a foto Petr Pučelík )
( Listy Strakonicka ze
dne 6.března 2004, text Růžena Vosolová )
( Listy Strakonicka ze
dne 8.března 2004, kulturní přehled )
( Mladá fronta Dnes
ze dne 9.března 2004, regionální
příloha)